Bom día!

God morgon vänner! Här börjar klockan leta sig upp mot tio och det är strax dags för portugisiskalektion. Lektionen i måndags gick så himla bra att jag idag bara känner mig peppad och glad. Borta är den onda magen och det känns skönt. Det går framåt, heja oss! Läxan till dagens lektion har varit att skriva om en vän och jag tog min bästa vän, Sandra. I extremt enkla ordalag har jag berättat att hon är mycket kort och har långt, blont hår. Att hon bor med karl och hund i Haninge utanför Stockholm. Att hon bor 25 mil från Örebro vilket är alldeles för långt. Att hon bakar goda kakor som jag gärna äter. En bra text om du frågar mig!
 
Idag är den dag då jag har flest lektioner. Först portugisiska därefter lunch och vidare till musikpedagogik. En timmes rast följt av två lektioner på varandra, först sambaensemble och sen Brasilianska rytmer. Det finns liksom ingen tid för middag på resturangen så det blir troligtvis Acai eller en pirog att slänga i sig innan samban. Men det funkar. Idag ska jag alltså sjunga på portugisiska. Jag har övat och det kommer att bli roligt!
 
Mot portugisiskan! Até lago!

2013-09-04 | 14:56:00 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra

Haha fina du! Saknar dig :( puss!

2013-09-04 // 15:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback