Boa noite!

Godkväll kära vänner! Här är klockan strax efter sju och allt är lugnt. Jag har precis stoppat i mig en åtta-kronorsmiddag här på campus och ska strax iväg och kika på en avslutningskonsert. Fint ska det vara.
 
Idag har vi varit ute på äventyr förstår ni. Jag har varit ledig, inga lektioner, så därför tänkte hela den svenska skaran passa på att göra ett besök hos den Federala Polisen. Så som man måste inom trettio dagar från inresedatumet. Vilket är imorgon. Lite halvt stressade har vi fixat alla papper, betalat alla avgifter och idag satte vi oss därför på en buss mot flygplatsen där polisen huserar. Väl framme, efter att ha kört runt halva stan och därmed suttit på denna buss i cirkus en timme, så visade det sig att vi inte alls behövde vara där idag. Man måste bara ha BOKAT EN TID inom trettio dagar från inresedatumet. Vilket är imorgon. Vi hade alla redan bokat en tid så det var bara att snällt ta sig tillbaka till skolan igen. Vår lärare Antenor kom och plockade upp och tog med oss på en avstickare till the Culture Center där vi fikade och såg en utställning. Så besöket slutade på ett trevligt vis. Och vi klarar oss bra, vi svenskor. Vi tog rätt buss till den stora, inte längre så läskiga, busshållsplatsen och lyckades fråga oss till numret på bussen till flygplatsen. På portugisiska såklart. Vi börjar lära oss.
 
Som sagt, nu ska jag få åka på konsert. Det är trevligt. Tack och bock, boa noite!

2013-09-06 | 00:21:39 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback