Blixt och dunder!

Hörrni, i tisdags var det så varmt att jag inte visste vars jag skulle ta vägen. Jag var surast i världen, man blir det av värme liksom. Torrt som in i bängen vilket gör att det känns som att man har en öken i munnen. Upp emot trettio grader och stekande sol. Jag vet, man ska inte klaga men nu gör jag det ändå. Det är gött med sånt väder om man ligger på en strand INTE när man ska ha fokus för att gå i skolan. Framförallt inte så fort man måste gå ut med kläder. Hade det var socialt accepterat så hade jag gått runt i bikini den dagen. Fast det får man ju inte så det blev inget. Okej. Jag var sur. Och svettig. Hade ont i magen för att jag drack för lite vatten. Och sen, hände något fantastiskt. När jag och Marina slutade vår sånglektion och kom ut i den mörka, brasilianska kvällen (klockan var väl strax efter nio) så blåste det rejält. Det var molnigt och svalt ute. Halleluja! När vi gick hem njöt jag i stora drag. Runt omkring oss blåste diverse grejer från träden (bär, löv, pinnar, you name it) och vi fick lite röd sand i ögena. Redan där var jag överlycklig. Det var som att få en liten höststorm av Sverige och det var precis vad jag behövde. När vi väl kom hem så öppnade sig himlen och regnet kom. Och åskan med den. Det var underbart. Jag satt på balkongen och pluggade med tända ljus och en kopp te. Dagen efter var det kyligt väder så jag fick både ha tröja, långbyxor och en sjal runt halsen.
 
Ni kanske tycker att jag är knäpp i bollen. NJUT av värmen för bövelen! Jotack, den och solen kommer att skina och lysa i stort sett jämnt under den tiden som jag är här. Så det är lugnt liksom.
 
Förövrigt, i måndags så sov jag och Marina med ett fönster öppet för att vi låg och svettades som små grisar. Aldrig mer. Nejnej. Och om jag skulle glömma mig när jag går och lägger mig någon kväll så är det bara att kika på till exempel mitt vänsterben så kommer jag genast minnas att det är ajabaja. Där finns nämligen 23 (!) myggbett som kan vittna om denna hemska natt. Jag har helt gett upp det där med att duscha innan jag går och lägger mig, det är liksom ingen idé när man måste smörja på Mygga innan man hoppar till kojs. Så nu blir det dusch på mornarna istället. Vilket tar emot lite för jag gillar ju att vara fräsh när jag kryper ner mellan lakanen. Fast nu blir jag ju också så himla varm när jag sover så det blir lite svettigt och dant. Hua.
 
Alltså. Njut av ert regn era lyllosar så ska jag se till att sola lite åt er. Och njut av att kunna sova utan myggtjut i örena. Usch.
 
Beijos!

2013-09-20 | 02:46:25 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback