Att handtvätta...

... är sjuuuukt jobbigt! Men också bra för då får man rena kläder och lakan igen. Idag tvättade jag för första gången sen jag satte min fot på brasiliansk mark. Inte riktigt för att jag behövde, vilket på ett sätt är helt sjukt, utan för att jag tyckte att min tvättpåse började bli lite väl full. Jag tror att jag höll på i tre timmar. Galet. Tvätt i tre olika baljor som fick turas om att kramas ur, gnuggas rena, ligga och dra sig i tvättvatten, kramas ur och sen hängas upp. Men oj vad gott allt luktar nu! Det är ju så man blir alldeles glad. Och jag vill inbilla mig att det blir okejrent åtminstone. Jodå.
 
Igår sken solen på förmiddagen så jag solade lite på balkongen. En får ju passa på nu när vädret har blivit opålitligt. Efter att ha ätit en sen lunch åkte Emma iväg för att spela på ett bröllop och vi andra tog bussen till en galleria för att spana. Jag var på jakt efter en kofta, tog inte med mig något sånt, men det fanns verkligen INGENSTANS. Inte i en enda butik som vi gick in i. Tjocka dunvästar fanns det men inga koftor. Hur tänker dom här egentligen? Vår hemfärd blev ett litet äventyr då vi råkade sätta oss på fel buss. Åkte över sjön åt fel håll och fortsatte lite väl långt bort för att det skulle kännas okej. Vi hoppade dock av vid en annan galleria, tio minuter därifrån, och lyckades sätta oss på en bra buss som tog oss tillbaka. Ingenting vi ska skryta om hos någon men vi kände oss riktigt bra. Trots att vi blev lite spaka där ett tag. Vi står ju ut så mycket liksom. När vi väl kom hem mötte vi upp Emma och käkade crepesmiddag, åt choklad och kollade på film hemma i vardagsrummet.
 
Om en liten stund ska vi ut och springa. Man klarar liksom inte av att göra det tidigare än klockan sex för då tar solen kål på en. Vid halv sju tror vi att det kommer att vara precis lagom. En springtur, lite gym och sen ska vi fira av helgen med ett besök på veganrestaurangen. Superflott! Sen får jag krypa ner i en hård men ack så nybäddad och fräscht doftande säng. Bra söndag!

2013-09-08 | 23:23:09 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback