När lyktorna tänds på andra sidan bron

Igårkväll hade Maria, en lärare från Öret, in liten introduktion till svensk musik och hon hade bett oss svenskor att vara med och spela. Vi drog med Talita och Alex också och drog bland annat av Euphoria och En midsommarnatts dröm. Det var ROLIGT. Sjunga på svenska alltså, det är så trevligt tycker jag. Jag spelade Jag väntar vid min mila, Emma drog av en folkton och Marina Min astrakan från Kristina från Duvemåla. Tyvärr har Linnea gått och blivit krasslig så hon var hemma hela dagen för att kurera sig. Det var en trevlig kväll. En grej som är sjukt bra är att vi har fått en nyckel till ett lärarrum här på skolan. Läraren tyckte synd om oss som alltid sitter ute i korridoren och han är aldrig här på eftermiddagarna så vi får nyttja det hur mycket vi vill. Fantastiskt! Nu kommer övningen att bli mycket lättare att genomföra, när man har ett piano att smita in till. Jag var där inne hela eftermiddagen igår. Jag och Emma satt till exempel och skrålade Håkanlåtar, vi fick mersmak av repet vi hade på förmiddagen kan man säga. Mys!
 
Idag är det fredag vilket betyder ledig förmiddag och en eftermiddag på Escola Parque. Ikväll ska vi hem till en kompis som tillsammans med sina kollektivvänner har ordnat en discokväll. Sitta och lyssna på dansmusik ska vi göra, vilken typ är jag högst osäker på. Trevligt lär det bli i alla fall. I helgen måste jag till marknaden! Den kan jag berätta mer om senare.
 
Jag har paxat en klassrum så här ska det övas! Bom fim de semana!
 
 
 

2013-10-18 | 13:46:26 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback