TADA!

Jag är ensam i radhuset denna helg. Helt själv. Visst var det lite läskigt att gå och lägga sig igår. Det kändes udda att stänga min sovrumsdörr men det är å andra sidan tusen gånger bättre än att hålla den öppen. Tror jag. Tryggt eller instängt? Mest tryggt. Och så hade jag sovrumsfönstret lite på glänt och det är ju, precis som alltid, fantastiskt. Annars njuter jag i fulla drag! Jag kanske borde sikta på att tjäna så pass mycket pengar att jag kan bo i ett litet radhus eller torp helt själv. Detta att vara ensam i ett hus gör att allting blir roligt. Att få springa upp och ner för trappen med tvätten som ska hängas. Dra några extra städdrag i köket. Öppna altandörren och känna den friska luften från draget. Sicken otrolig lyx egentligen. Dessutom har jag haft en härlig söndagskänsla idag för att jag hade en sån slapparfredag och det är ju också fint. För det är ju inte söndag förrän imorgon. Och jag som måste ägna (typ) all vaken tid åt att skriva PM tycker att det är riktigt bra.
 
Idag busade jag dock till det och var ute och spelade fotboll i solen. Och så en löptur på det. Jag tänkte att mitt tomatröda ansikte skulle ge med sig efter ett tag men det är nog faktiskt så att jag har fått lite väl mycket sol på snoken idag. Men det är bara fint. Att kunna springa i endast sport-BH och tajts är också gött.
 
Ikväll har jag lyxat till det med varmkorv med bröd och limemarinerade jordgubbar med vaniljkesella. Mums för smaklökarna och så blev det gubbar över att ta till fika imorgon också. Det gäller att se framåt så det finns när man blir trött i nacke, ögon och rumpa av för mycket stillasittande framför datorn. Men duktig är jag, credd till mig.
 
Ja men typ så. Go'natt katt!

2013-05-26 | 00:25:30 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback