Vi borde gå hem.

Jag var pepp. Taggad. Nu skulle hela rummet ur i garaget. Fast juste, vita hyllan måste skruvas isär. Med vadå? Cykla till skolan för att hämta en skruvmejsel att låna. Stanna och lyssna på rep. Ah, livemusik! Tycka synd om en måsunge som jag tror var på väg att lära sig flyga. Han traskade runt utanför musikhögskolan, morsan och farsan satt på taket och övervakade. Hoppas jag. Det gjorde ont i mitt hjärta, den pep så hemskt lilla bebben.
 
Måste. Äta. Mat. Jag är kung på att steka kyckling. Den smälter nästan lika fint i munnen som pappas grillade. Ganska torrt med endast bulgur och sås till men så är det när man inte stannar här så många dagar. Det gäller att hålla kylskåpet tomt. Cykla till Clas Olson för att köpa tjocktejp. Mina flyttlådor blev som fort mot mössen, så omöjliga som möjligt att ta sig in i. Nåde den jäkel som försöker. Då blir jag ledsen. Tur att Lisa också är hemma så jag kunde få hjälp att bära ut byrån. Hade tänkt att göra det själv men det hade blivit lite svårt. Måste jag erkänna.
 
Tappa lusten helt. Orkar inte mer nu. Blä på det här. Vill hälla i mig min Cola som står i kylen. Tjuvöppnar den vilket inte gör att längtan efter att få dö i soffan blir mindre. Tvärtom såklart. Försöker att skynda mig att bära, stapla och tejpa kartonger i garaget. Så lite plats som möjligt ska det ta. Blir utomlandsvarm. Inifrån och ut, svetten som nästan rinner under armarna. Så har jag varit hela dagen.
 
Äntligen klar! En kall dusch och äntligen får jag slå mig ner i soffan. Laddar upp med Colan i ett glas och chokladcroissanten på ett fat. Dom kallar oss MODS som kvällsunderhållning. Ganska handlingslös men lagom för en trött tjej. Ska försöka att slipa på portugisiskan innan jag lägger mig.
 
Den här dagen har varit bra. Jag har hållit mig sysselsatt och det är lika med att tankarna hålls i schack. Igår var det värre. Tänk att jag kan bli så trött och orkeslös, inte vilja någonting. Och tänk att det kan gå en hel dag utan att jag säger ett ord till någon. Ganska ofattbart då min mun går i ett i både prat och ton i övrigt. Imorgon ska jag städa och träffa en vän, det blir bra känner jag. Roligt.

2013-06-25 | 23:27:52 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback