Att hålla sig sysselsatt.

Söndagkväll efter en kalashelg som heter duga. Min midsommar/födelsedag blev en sjukt trevlig tillställning. Knytismiddag i regnet (vi var envisa som synden), kubb, supergod efterrätt i form av tårta och chokladpaj, freesbekastning, stå på huvudetövning, en ljus morgon och your mamma so fat-skämt. När solen börjde stiga över träden och klockan slog fyra cyklade jag hem. Kvart i nio satt jag på tåget till Nynäshamn och födelsedagsfirande med släkten. Trött tjej. Men vi hade ett trevligt kalas som vanligt och jag höll mig på den pigga sidan.
 
Idag har vi haft en riktig slapparsöndag med film, fika, god mat och Bajenmatch på TV. Den sista någonsin på Söderstadion. Snyft. På kvällen fick jag hänga på ett gäng för att spela beachvolley nere vid Nicksta. Jag passade på att ta ett dopp innan jag hoppade på cykeln hem. Och det var VARMT. Lycklig tjej.
 
Imorgon far jag tillbaka till Öret för att fixa det sista och städa av innan utbytesstudenterna flyttar in. Hejdå Måsvägen alltså. Känns lite tråkigt, att bo så stort och lyxigt har varit fint. Å andra sidan känner jag att jag längtar efter något eget. Så så får det bli. Efter Brasilien såklart.
 
Nattinatt!
 
 

2013-06-24 | 00:58:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback