Jag hade hoppats på något.

Vilken lycka. Ikväll ramlade jag över en konsert med Håkan från Allsångsscenen. Glad tjej. Han ska ju faktiskt spela i Grebbestad när jag är där och hälsar på. Just nu är jag sjukt sugen på att gå. En omgång till liksom. Får se vad min plånbok säger om det.
 
Hörrni, nu börjar det sakta men säkert rulla på. Den sista juli kan jag åka tillbaka till ambassaden för att hämta mitt visum. Igår fick jag ett mail från en tjej som pluggar PR (tror jag) på UnB, universitetet som jag ska gå på, och berättade att hon är min fadder. Typish. Och det känns ju himla gött att ha någon att ställa alla knepiga frågor till. Jag har även fått ett mail om att vi brudar kommer att ha tak över huvudet, tjoflöjt. Det bifogades en lista på de andra nissarna som ska bo i samma område som oss, namn från världens alla hörn kändes det som. Det känns lite spännande. Det är lite som att nedräkningen har börjat men det känns skönt att en månad är lång tid. En tid som jag ska fylla med massor av roligheter som Grebbestadstripp, Stockholm/Nynäshäng med bästa vännerna, Mellerudstripp, Gotlandsmys med mami, seglingsmys med papi. He blir fint dä!
 
Denna vecka förbereder vi kalas för kära mormor och morfar. Morfar fyller jämnt, sjuttio barre, vilket ska firas lite extra. Imorgon ska jag fara in till stan och göra trevliga karlar sällskap, ta en öl och lyssna på Jesper och Co när de spelar.
 
Tack och bock!

2013-07-09 | 22:18:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback