Som det kan svänga.

Idag har jag tänkt ganska mycket på hur snabbt det kan svänga. Den här veckan har jag inte haft otroligt mycket på agendan och egentligen haft tid att städa mitt rum, laga ordentliga middagar, handla hem mat, packa upp väskorna från lovet. Orken har dock inte funnits där, inte det minsta faktiskt. Jag har istället blandat mellan att göra trevliga saker som att hänga på stan med Matilda en eftermiddag eller legat under täcket i sängen och tyckt om mig själv. Sovit lite och sen fått tvinga mig upp. Frusit som en galning och viljat inbilla mig att jag har feber och borde få lägga mig igen. Fast det har jag ju aldrig, jag blir aldrig sjuk. Inte när jag skulle behöva det i alla fall. Men idag, då var det som att allt kom tillbaka och jag har med lust och glädje packat upp väskor, storstädat rummet extremt noga, bytt gardiner, dammat filtar och mattor, tvättat allt mina tvättkorgar haft att erbjuda, handlat och storstädat köket. Och däremellan faktiskt hunnit med att baka bröd och äta till P3-galan. Utan att ha plågats och pinats en sekund. Detta humörsväng har firats med en ugnspizza och en iskall cola.. Som det kan svänga.

2013-01-20 | 21:32:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback