Oh happy day.

Att sitta i sitt städade rum, avnjuta en kopp te och lyssna på gospel från mitt första år på Mellis, Soul Direction. Det är svängigt. Allas vår fillstjärna Johanna Häggström som schreddar som en galning. Vad jag önskar att jag hade kommit längre i min utveckling, både sångmässigt och performancemässigt. Då hade jag kanske kunnat släppa allt som hade med teknik och att det skulle låta på ett visst sätt och njutit mer. Jag hade ju asroligt men tänk om man hade kunnat vara där med själsligt också. Hade var't toppen. Det där med själsligt, det har jag börjat att öva på idag. Jag var med när det vankades jam och vi hade en trevlig timme som både var riktigt rolig men också sjuuukt nervös. Var helt dyblöt under armarna på en sekund, lite skyller jag dock på att jag faktiskt fick  feeling och kunde släppa det jobbiga ett tag. Mer jam åt folket, främst mig!
 
Jag är lite rastlös då min skola inte börjar förrän på onsdag. Imorgon ska jag dock ta tag i min rocklunchkonsert som jag har pratat om i bara tre månader nu, bestämma låtar och planka, kirra några sköningar som vill vara med och spela. Öva på min sångläxa vilket är en powerballad från musikalen West Side Story. Kanske jamma lite mer. Jag håller på och försöker att skriva en låt, det går framåt.
 
En sak som jag märkte idag på repet när jag fyllde i närvaro på Bildalistan är att det är kryssat i en ruta om det är en kvinnas namn som står. En bock för att det är en kvinna liksom. Varför inte anta att kvinnorna är självklara och att man kryssar i att det är en karl? Den kan man fundera på.
 
Med detta tackar jag för mig, dags för dusch och hopp i säng. Mer gospel åt folket!

2013-01-22 | 22:28:25 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback