När det är något konstigt som inte stämmer.

Nu vill jag skriva låtar va. Men det kommer inte ut. Jag sitter och skäms för mig själv när jag ska vara seriös i övningsrummet när jag försöker hitta på något textigt till den där fina ackordsslingan. Vad nu den innehåller för något, inte ens det vet jag. Bara att det låter fint. Men jag blir klyschig. Så är jag så rastlös också. Har haft nästan hela dagen ledig men kommer mig inte för att göra något. Jag var glad imorse när jag, Philip och Joel strosade in i Emmas rum och sjöng Ja må hon leva och bjöd på frukost. Damen fyller år imorgon men åker ner till Malmö för att jobba den rackarn så vi fick ta det idag stället. Klockan sju stegade vi in till Emma som blev ganska förrvirrad och undrade vilken dag det var innan jag slängde in ett "i förskott" mellan ja må hon leva. Sen åt vi frukost och en kaka som Philip bakat igår innan han gick och lade sig. Vegankaka med jordgubbar i. Fint och lyxigt värre.
 
Nu sitter jag hemma i myskläder och lyssnar på Melissa Horn istället. Kanske att jag kollar på en film. Eller skriver en låt om Emma och födelsedagar. Senare ikväll ska jag dansa med annat peppigt folk på kåren. Det blir skoj.

2013-01-18 | 16:06:08 | Musik&tankar | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback