Dina vackra lockar, min tomma lägenhet.

Ikväll, som ett fint avslut på arbetsveckan, har jag blivit bjuden på middag, köpt billigt godis och avnjutit en riktig feelgood-film. Middagen var hemma hos Philip, han var även den som stod för maten som var en utomordentligt god vildsvinsgryta. Övrigt sällskap var Joel och Helena. Hembakt semla till efterrätt och en Matilda som droppade in bådade för en riktigt go start på kvällen. Vi racercyklade till Ica för att handla superbilligt godis som ingen egentligen var sugen på. Men det är ju billigt! Sen fortsatte vi hem till Joel, värmde bullar och kokade te för att sedan bänka oss framför en festivalfilm som utspelade sig på 60-talet. Tänk Woodstock och hippies. Och jag blir så otroligt längtig efter att spara ut mitt hår så jag kan fläta några slingor här och var, ha ett band över pannan med en blomma i. Ha långa klänningar i tunnt linne, tunikor i galna mönster och färger och självklart, inga skor på fötterna. Lyssna på bra musik, sova under bar himmel och hångla med en snygg långhårig karl. Det hade varit livet det.
 
Och så har jag bokat klipptid imorgon, hur går det ihop? Go'natt på er! Jag ska drömma om vackra, ljumma sommarkvällar på öppna fält. Där jag lyssnar på mitt favoritband som fyller mig med lyckorus. Och ett och annat hångel som sagt.

2013-01-26 | 01:38:29 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback