Puttra.

Idag har jag haft en mycket effektiv dag, typish. Väldigt nära i alla fall. Inte en enda lektion på hela dagen men en hel del öv, inte några tvåtimmarsraster och så lite cirkelgym med Matilda på det. Hepp, hepp! Nu puttrar det en het räkgryta i min kastrull och det tar aaaaalldeles för lång tid för den att bli klar. Fast jag väntar tålmodigt, man vill ju inte dissa alla smaker.
 
Livet i övrigt är bra förutom att jag har lite hemlängtan. Jag skyller på gospelgudstjänsten i söndags där allt man såg var föräldrar, barn, mor- och farföräldrar och barnbarn som kramades överallt. Då botade jag det litegrann med att ringa runt hemma, laga god lunch och baka bullar. Mina första bullar. Och dom blev goda som tur var så nu har jag en frys full med bullar (både kanel, kardemumma och vanilj), brownies och jordnötschokladkakor. Fajka någon? Det lär bli en bulle ikväll efter maten. Och något trevligt att se på någonstans.
 
Trevlig kväll!

2013-02-05 | 20:21:05 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback