Åh du sköna söndag!

Den här helgen har, som så ofta i denna stad, varit helt till belåtenhet. Jag har på sista tiden försökt att göra så mycket jag orkar, hinner och kan i veckorna så jag kan ta ledigt på helgerna utan en massa krav och måsten. Förutom att tvätta, städa och handla kanske men det känns okej. Min fredagskväll började helt utomordentligt bra då jag, Emma och Matilda masade oss iväg och körde skiten ur kroppen på ett Zumbapass. Så pass mycket att instruktören kom fram efteråt och sa att vi alltid måste stå längst fram, att hon blev aspeppad av att se oss där. Ni har inte funderat på att bli instruktörer? Mitt hjärta jublade, tack och bock för den och fredagen var gjord. Efteråt duschade vi av oss och sprang sen till Konsertsalen på muhög för att gå på en ASBRA konsert. Och toppen på moset, fika hemma i Otto och Kajsas nya lägenhet. Bra fredag.
 
På lördagen vaknade jag upp, pigg och glad, och åkte till stan för att gå på myskonsert i Nicolaikyrkan följt av fikfrukost, en tripp till Myrorna och hemmamys. I form av att städa rummet. På kvällen lagade ett gäng pizza i kollektivets kök och sen smet jag hem till Joel för att kika Mello med honom, Philip och Matilda. Efter en fin film kilade jag hem och kikade på gaygalan innan jag somnade.
 
Idag startade jag och Matilda dagen på en relativt nyöppnad loppis. En loppis där man kan hyra bord att sälja sina pryttlar på så det är ett väldigt varierat utbud upptäckte vi. Dock lade jag ögonen på en Kockumsamling utan dess like hos en trevlig gubbe. Jag hade velat ha med allt hem men då hade jag varit tvungen att äta damm resten av månaden och det verkar ganska otrevligt. Men, en finfin kastrull och sil fick i alla fall följa med mig hem i en påse. Och rabatt fick jag också! Matilda hittade inget roligt på loppisen utan handlade loss på Blomsterlandet istället. Efter ett besök på Willys tog vi bussen hem till hennes kotte, kokade te och smög upp i sängen för att kika på West Side Story. Bullat upp med fika hade vi också gjort, fyra munkar åt jag. Riktigt lyxig lunch. Resten av dagen har gått stillsamt fram, en god tacopaj har lagats och kvällste har druckits tillsammans med damerna från Klubbmästeriet. Vi har suttit och smidit planer samt pysslat inför Alla hjärtans dag. När de gick fick jag en släng av kreativitet så jag knåpade ihop en egen liten kalender, dock bara för februari månad. Lite väl plottrig blev den men den får nog åka upp på väggen ändå. När nästa peng trillar in på kontot så ska jag nog åka ner på stan och köpa upp mig på några tuschpennor i glada färger. Så man kan rita loss när man känner för det, himla trevligt faktiskt. Och gå på mer loppis och hoppas att den trevliga Kockumgubben är där.
 
Ny vecka, nya tag! Sov gott!

2013-02-10 | 23:27:24 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback