Tjejigt

Imorse var jag pepp. Jag och ett gäng goingar var på morgonyogan och blev sådär härligt sköna i kroppen. Kvällen innan när jag packade vad jag skulle sätta på mig efteråt i väskan så tänkte jag till och tog bara med mysiga plagg. Och jag lyckades med min tanke, det var det första Emma sa när jag hade fått på mig allting. Vad mysig du är idag, Amanda. En fin komplimang om något tycker jag. Seminarie- och frukostdags. Jag hade laddat upp med en smoothie på det jag råkade ha hemma såsom banan, ananas, creme fraiche, mjölk och lite havregryn. Lite skeptisk inför första skeden men det var ju rackarns gott. Så gott att jag bunkrade upp med frukt och vaniljyoghurt i eftermiddags så jag kan få en lika mumsig frukost imorgon. Mango. Mmmm.
 
Ett bra seminarium där jag fick släppa ut alla tankar kring boken, ett härligt förseminarium med gruppen. Det blev mycket skratt och jag hoppas att det kommer att hålla i sig. Är ju himla bra om man kan känna sig avslappnad med dom som man ska sitta och diskutera med hela terminen, det släpper nu så sakta för oss alla. En go lektion i gemensam sång, som alltid. Dock dog jag efteråt. Jag vet inte varför men humöret sjönk som en sten. Hem och äta en cocosboll, skriva kontrakt hos vår fastighetsägare och fira att det har klirrat till på kontot genom att köpa ett otroligt fint tidningsställ för trettio kronor på Myrorna. Då fick jag lite livet tillbaka kändes det som och den här kvällen har mycket hunnits med. Jag har lagat och ätit middag, bakat en banan/chokladkaka till gemenskapshelgen med Joybells, bakat morotsbröd samt piffat i mitt rum. Skruvat sängben och så. På söndag blir det sista ruschen samt städning, sen kan jag leva och njuta av mitt rum. Äntligen!
 
Hopp i (min numera något högre) säng!

2012-09-27 | 23:46:17 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback