Rain down on me

Jag och Emma går ut stenhårt denna gratis träningsvecka, hela två pass idag. Först cirkelgym tillsammans med 65+ tanter på morgonkvisten och så det nya Sh'bam. Smaka på det ordet. Sh'bam. Och så med lite attityd, Sh'bam! Nu har dock min rethosta som vägrat att försvinna sen jag slutade tidningsdela uppgraderats till en elak förkylningshosta som river i bröstkorgen. Och då får man ju inte vara farlig och elak mot hjärtat genom att träna ändå. Särskilt när man har en mor som är extremt rädd om en och som påminner om "ärren" man skapar. Så det blir vila en tid framöver och så peppar vi Zumba på söndag istället. Om hostan har lugnat sig då.
 
Idag har jag haft mitt första "riktiga" seminarium. Jag och min partner in crime, Fältis, skötte oss fint med att lägga fram vår film som vi sett och koppla ihop med kurslitteraturen och allt annat mellan himmel och jord. Hela eftermiddagen tog det så man är lagom mör. Vi musiker är inte vana att hålla på med teoretiska grejer, praktiskt ska det vara. Ikväll hade brassarna som vi har utbyte med en konsert som var himla trevlig. Och dansant. Vi stela svenskar försökte hänga med så gott vi kunde. Kul var det!
 
En go torsdag over-all tycker jag. Och imorgon ska jag och Emma luncha med bästa Gustav som är och hälsar på. Halva kollektiv Fnitterfittan på plats i Öret känns fint i hjärtat.
 
Så att. Toodles!

2012-09-06 | 22:18:23 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback