Från nystudent till etta med en fest

Igårkväll/natt var det sittning för oss rosa, tjusiga musikare nere på Kårhuset på Campus. Våra nollor är härmed ettor och introduktionen är slut. Det känns skönt. Det har varit sketroligt och man har dessutom haft en jättebra chans att prata runt med de nya. Och samtidigt har det varit lite tröttsamt till och från. Det roliga är ju dock att hur trött och opepp man än har varit så har vi nästan alltid dansat till stängning, burit stolar under prat och skratt, sprungit fram och tillbaka för att hinna med det där sista. Nu går vi in i nästa fas, fortsätta ha trevligt tillsammans fast under mer lösa former där det inte är aktiviteter på ett schema.
 
Det blev en lagom sen natt med sjukt onda fötter som avslutning då jag invigde ett par nya klackar kvällen till ära. Det jag valde att ignorera var det faktum att jag inte har gått i klackar, än mindre dansat en hel kväll i klackar, på ett jädra tag. Ajajaj. Men snygg var jag och roligt hade vi, det är det viktigaste. Nyklippt också, riktigt pojkkortklippt i nacken. Mina direktiv till frisörskan var "i nacken får det gärna vara så kort som det bara går att klippa". Jag gillar känslan när man ska dra lite i håret i nacken och så finns det inget att ta i. Lite tråkigt dock om någon vänlig själ blir sugen på att riva runt i håret, det är ju alltid lite goare när det är lite längre, men vad tusan. Kort är gott!
 
Den första helt lediga helgen på länge ska firas med en skål gröt till frukost, en kopp och DN. Tipptopp!

2012-09-22 | 09:49:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback