Konsten att vara sig själv och allt det där.

Full rulle och nu är det examinationsvecka. I helgen fick jag andas frisk luft och stuga när vi for iväg på gemenskapshelg med Joybells. Äta en massa god mat och fika. Och lära känna lite nya människor. Det var som trevligt. Lördagskvällen gick åt till att kolla på italiensk film, dricka te och äta Gott och Blandat. Söndagen var lugn och skön med kaffepaus mitt emot slottet, laga sen lunch med mumsig efterrätt, trötthänga i en säng och middagsmysa med bästa gänget hemma i Emmas kök med braskaminen. Det blir extra roligt att laga mat tillsammans med Emma som är vegan då jag blir tvungen att verkligen tänka till när det kommer till råvaror och rätter. Tänk vad mycket man löser med kött och sås på turkisk yoghurt, lite inskränkt tycker jag nog. Bra då med vår middagstradition på söndagar så man får öva upp matkreativiteten.

 

Nu är det ny vecka och det betyder skriva paper. Jag börjar idag och ska sitta tills jag blir trött ikväll. På fredag klockan sex ska den vara ivägskickad så det gäller att ligga i. Önska mig lycka till!


2012-10-02 | 16:09:06 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback