Det här kommer att försinka mitt ringlande.

Idag har jag haft en riktigt njutfull dag. Att först vakna och sen ligga och morna sig i en timma med senaste Drömhem och Trädgård är inte fy skam. Sen tog jag äntligen tag i mitt rum som numera är rent och fräscht där var sak har sin plats. Där sin plats även är en annan plats än golvet vilket vi gillar. Strax före kom Emma och så gick vi ut på en promenad. Jag har ju megaturen att ha ett naturreservat precis runt knuten så vi strosade ut på grusstigarna. Mötte pälsiga kor som gick och käkade gräs men som tyvärr inte ville bli klappade. Posa gick dom dock med på så fota kunde vi göra. Solen brände oss på näsorna under hela promenaden och det har verkligen varit den perfekta höstdagen. När vi kom tillbaka hem till mig så anslöt ett gäng till för bullbak. Många timmar senare så har vi ätit bullar, äppelkaka och pizza tills vi har storknat. När vi var som mest mätta flyttade vi oss till sofforna i vardagsrummet och lyssnade på Ronja Rövardotter och Djungelboken på LP-spelaren. Minnen säger jag bara! När vi var små, syrrorna och jag, så brukade vi lyssna på Mio min Mio eller Fablernas värld hemma hos mormor och morfar när de vuxna ville prata ifred efter middagen. Sjukt smidigt sätt att bli av med barn på och så är det bara att gå och byta sida när de gormar från vardagsrummet. Jag har skaffat mig ett gäng Astrid-LPs men jag måste definitivt köpa fler! Det är så rackarns trevligt att lyssna på tycker jag.
 
Nu ska jag och min megamage gå och lägga oss och peppa gospelgudstjänst imorgon. Pappa och Karin kommer och hälsar på också så det blir myspys med dom på stan efteråt. Och visa upp radhuset såklart.
 
Heeeeeey! Vilken lattjo liten pryl.

2012-10-07 | 00:48:15 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback