Stora potatisar och mandelsplit

Den här helgen har verkligen gått i musikens tecken och ingen är gladare än jag. Det började redan i fredags då det var Kulturnatten här i Öret. Jag och Emma gjorde sällskap och cyklade fram och tillbaka mellan skolan och downtown för att kika på konserter i en salig blandning, till exempel Mezzoforte tribute och en väns kvintett med fina, fina egenskrivna låtar. Och än en gång slår det mig vilken lyxig tillvaro jag lever i. Jag vet att jag tjatar om det ofta, tror jag i alla fall, och det med all rätt. Ta denna vecka som exempel, konserter av olika slag varje kväll. Ibland till och med två konserter på en kväll. LYX. Som sagt.
 
I lördags förmiddag packade jag konsertoutfiten, sovsäcken och for till Småland tillsammans med gänget från Spelar för livet. Ännu en del av Sverige att bocka av från listan på besökta platser. Förutom att få delta i två fina konserter i Vetlanda och Sävsjö så har jag fått äran att se Sveriges största (fejk-)potatis, skutta runt på Bodaborg, "efterfesta" på Donken som följdes av Rockband i kyrkan vi övernattade i samt bli hembjuden till väldigt trevliga människor på frukost och middag. Det faktum att jag aldrig har varit i småland tidigare blev helgens snackis. HUR kan man ha missat det under sitt hitills 22-åriga liv?! Nu har jag i alla fall fått se lite och jag kommer definitivt fara tillbaka. Man har ju hört om alla fantastiska secondhand's och aktioner.
 
Efter att ha kommit tillbaka till Öret sent inatt så blev det några timmars sömn innan det var dags att hoppa på cykeln och cykla till Risbergska för del två av praktiken. Endast åtta dagar denna gång så snart är vi tillbaka på campus igen, för gott, och det känns fint. Jag trivs jättebra på Risbergska men sången  och musiken väger tyngre i hjärtat. Såklart.
 
Fin helg, fint folk, fina stunder och musik. Bra skit.

2012-11-19 | 13:58:04 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback