Ju mer dom spottar desto snabbare kommer jag att blomma.

Idag var det back to school som gällde. Lite sådär faktiskt. Dock kändes det riktigt fint att komma in på muhög igen, då kände jag att jag pustade ut. Att äta lunch tillsammans med gött folk i pentryt är ju saknat. Och gemensam sång, hej och hå vad jag har saknat dig. Pia levererade meditation, terapi och en skön stund i form av bankning. Man jobbar i par där man turas om att andas, ljuda toner, se ut långt bort mot horisonten, värma och banka. Hur skönt som helst. Välbehövligt. Något annat trevligt som denna dag bjöd på var cappucino och en lakritskola hemma hos J. Det var länge sedan. Mer musik, andning och värmning. Sen dags att bryta upp för FIFA och kebab samt plugg. Ni kan gissa vem som gjorde vad. Dock har jag även fått sitta i skapartagen ikväll nämligen gjort handdockor till vårt seminarium imorgon. Ännu en tråkig sak man upptäcker att man inte tänkt på att köpa, färgpennor och sånt. Det finns ju bara hemma i Nynäs och Solna. Som tur är så hade i alla fall Sonja Karlssons Klister så jag kunde slutföra min fantastiska kreation. En väldigt opropertionelig (stavningen där, hjälp.) lärare. Med "I <3 kunskap" och "learning by Dewey" skrivet på tröjan. Lite roligt ska de få imorgon tycker jag. Önska oss lycka till!
 
Det var allt vad denna torsdag hade att bjuda på. Nu är det hög tid för sängen så jag inte blir så trött och tråkig imorgon, det är ju fredag för bövelen. Under lunchen ska jag och mina kollegor i styrelsen bjuda på fika till våra kära muhögstudenter för att fira att ledningen tar över hyran till vårt sektionsrum från och med 1 januari 2013. Så mycket pengar som nu kan gå till en himla massa roliga grejer istället och det känns ju rackarns bra. Helt klart värt fika! Plugga lite inför tentan ska jag göra, träna på ett eller annat sätt och sen tar jag helg. En helg som kommer att vara fullsmockad av musik, på lördag med Joybells och på söndag med de kära lusseflickorna i Wadköping. Men nu tar vi en dag i taget, seminarium först ut. Pepp, pepp!

2012-11-29 | 22:43:14 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback