En fin dag.

Stressveckan är officiellt över. Eller, stress och stress. Fullt upp har det varit och eftersom jag inte har varit duktig på att planera mina dagar utan tänkt att det löser sig så har det blivit lite stressigt till och från. Rolig har den varit men svettig. VFU under dagarna, konserter och rep på kvällarna. Yoghurt och musli till middag och laga matlådor till nästa dag vid tiorycket på kvällen. Vi avslutade med en utekväll på Strömpis där vi dansade som aldrig förr och sen hem vid tresnåret för att sova som en stock.
 
Denna lördag har därför varit allt annat en full och stressig, tvärtom. Jag har sovit ut, ätit frukost och läst tidningen i lugn och ro. For ner på stan för att fixa julklapp till min kära moder samt att kika runt lite i second handbutikerna. På Myrorna möttes vi upp, Emma, Matilda. Rev runt bland paljetter, röda tyger, jackor och prylar. Med mig hem har jag en liten väska att slänga över axeln samt en mörkgrön klänning att dansa runt i nästa gång vi går ut i natten. Vi avslutade med en lång middags- och gofikastund på Java. Och som jag trivs och är glad i magen.
 
 
Nu ska jag fara till skolan för att öva lucia- och jullåtar till morgondagens gig. Vi är ett gäng brudar som ska sjunga fyra söndagar framöver på julmarknaden i Wadköping, den gamla delen av Örebro. Förra året hade dom himla mycket fina saker på den marknaden så kanske att det blir fler julklappsköp. Senare ikväll gör jag följe med Emma hem till hennes tillsammans med ett gött gäng för ännu mer sällskap och mys. Det är så vi gör det här i Örebro. Pratar tills man blir alldeles trött om allt mellan himmel och jord och bara har det allmänt bra. Inget att klaga på.

2012-11-24 | 18:58:17 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback