Det är mörkt.

Klockan är strax tre och det börjar redan bli mysbelysning i mitt rum, lite dunkelt sådär. Jag råder bot på det med tända ljus, bland annat mitt lakritsljus som äntligen har fått en liten ljushållare att stå i så det går att tända. Jag har varit och ränt på stan idag för att handla upp presentkorten vi faddrar fick efter nollningen. HM och Lagerhaus fick ena varsitt besök och så förbi Indiska för att köpa fler ljus. De brukas varje dag och går åt i en rasande fart så det var dags för påfyllning. En trasmatta fick jag med mig så nu är det inte så kalt på golvet i mitt lilla rum. Igår tog jag mig tid att sätta upp foton lite här och var så nu är det färdigpiffat och klart. Bara tre månader efter inflytt...
 
Det här är den första helgen i Öret som jag har haft ett tag och trots att jag bara har gjort roliga och trevliga saker när jag har farit iväg så känns det ändå himla gött att bara få vara hemma, öva, träna och umgås. Nästa helg vankas det en helgtripp till Småland (!) för Spelar för livet-gig. Jag har ju som aldrig varit i Småland, norra Sverige är där jag känner mig hemma, så det ska bli riktigt trevlig. Det ska ju finnas en del fina loppisar där har jag hört.
 
Nu ska mat planeras och inhandlas sen väntar Zumba, övning och läsning inför nästa veckas pedagogik. En kopp te, lite tända ljus och en filt på det. Hurra!

2012-11-11 | 14:53:15 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

Du är så fruktansvärt duktig på att mysa! Något jag måste bli bättre på. Tack för inspiration!

2012-11-11 // 23:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback