Thai och film och mys

Igår bjöd Emma, Gustav och jag hem Matilda och Rui för thaimat från stället på andra sidan gatan (LYX!), godis och annat (dumpstrat) snacks och en film, Limitless. Oj så trevligt man kan ha det en fredagskväll! Och oj vad trevligt det blir när veganemma får mat med ägg i, blir tvungen att gå tillbaka sen kommer hem med en ny låda utan ägg samt den med ägg som hon fick på köpet. Detta betyder thaimat även till lunch för mig och Gustav. Samt godis som blev över från igår som efterrätt. Plus att solen skiner och det är sjukt varmt ute så vi kan äta lunch ute på gräsmattan. Många plus idag vilket leder till en peppighet som jag nu ska utnyttja i dagens övande. Ikväll är det äntligen Riks-SMASK där vi kommer bli bjudna på en riktigt galen show (Emma råkade försäga sig lite igårkväll) och en grym efterfest. Partylördag med andra ord, that we like.

Nu ska här arrangeras och plankas, siktar på att bli klar idag. Någorlunda i alla fall så man kan känna att man har tid att tvätta och städa rummet imöra när man eventuellt är lite bakis. Det blir la bra.
Och förresten, spana in den här länken! Det är mina finsambos Emma, Hugo och Klara som är med i ett repotage om dumpstring som Nerikes Allehanda har gjort. Jag har tyvärr aldrig varit med själv (alldeles för sent för en tant som jag) men jag tackar ju inte nej till gratis, helt okej mat. Särskilt inte nötterna dom pratar om i klippet, dom ligger fortfarande i stora påsar i vårt kök trots att vi äter tills det sprutar ut genom örena. Sjukt bra att ta tillvara på mat som slängs då det ofta är för att datumet har gått ut. Vi har ätit massor av mat från containrarna, bland annat krabba och rökt fisk, och inte blivit sjuka en enda gång. Något att fundera över! Spana in! Då får ni även se en glimt av vårt hus, hallen och köket, i slutet på klippet. Woop, woop!
http://na.se/nyheter/orebro/1.1662357-na-tv-de-vill-ata-containermat <---------- Länken!

2012-05-19 | 12:07:01 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback