Så varmt så det kokar

Idag är det helt klart sommarvarmt ute. Värre än så, sommarstekigt. Gaaaalet varmt alltså. Varma vinda, stekande het sol, hela kittet. Och vår glasklädda skola blir som ett ruggigt växthus och om man öppnar ett fönster så spelar det ingen roll. Varmt och klibbigt och livsviktigt att dricka vatten. Annars kokar hjärnan.

Idag har jag skaffat mig ett boende, ännu ett kollektiv fast med nytt folk och på ett nytt ställe. Men det blir bra, det känner jag. Nära till skolan, nära till Willys och nära till stan. Dubbelhyra två månader men det får jag ta, bättre med tak över huvudet liksom.
Nu är det dags för middag säger min mage, den kurrar som en galning. Kinkigt. Och sen är det bara att fortsätta kötta på med allt, allt med stort A...
Jag älskar musik, jag älskar musik, jag älskar musik...

2012-05-22 | 18:08:07 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback