Kom du ihåg att sätta på dig byxor innan du gick hemifrån?

Idag är jag förvirrad. Idag är jag tokglömsk. Denna morgon har varit precis som alla andra, gröt och Drömhem&Trädgård till frukost, diska och göra iordning matlåda, packa ner i påse och ställa i hallen. Gå upp och piffa, klä på sig, bädda sängen. Gå ner och fundera på jacka, om det är varmt ute, vilka skor ska det bli.
Sen väljer jag att gå till skolan, det är så rackarns skönt ute i solen så jag tar min ryggsäck och går. Väl framme, cirka en kvart senare, undrar jag vars jag gjorde av min påse med lunchen. Självklart står den kvar hemma i hallen så jag ringer till Gustav som fortfarande är hemma och frågar snällt om han kan ta med den. Jomenvisst, det går bra. Tack och snälla och hejdå. Några meter senare undrar jag om jag fick med mig min lilla påse med passerkort och skåpsnyckel i. Ringer till Gustav ännu en gång och frågar snällt om han vill ta med den som ligger i högerfickan på min röda jacka. Ja, det kan han. Vi ses vid tolv! Amanda, kom du ihåg att sätta på dg byxor innan du gick till skolan?
Knappt.

2012-05-18 | 10:44:33 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback