Oj så tokigt!

Tänk så tokigt det kan bli ibland när man endast är bekanta och inte mer. Idag satt jag och Nisse och pratade om ditt och datt över en kopp kaffe i lärarrummet (vuxenpoäng!). Vi kom osökt in på Waldorfskolor och jag som har för mig att sambo H har gått på en sådan hemma Lund vill självklart föra samtalet vidare. Med meningen:

En utav mina sambosar, Klara, hennes pojkvän har gått där.

För mig har det blivit en vana att kalla de fina i kollektivet för sambos men ni kan ju bara tänka er vad som kan ha snurrat i Nisses huvud. "En utav mina SAMBOSAR. Klara. Klaras pojkvän."

Och nu blev jag sjukt osäker på om Hugo har gått där alls. Jag kanske kläckte ur mig den dubbeltydiga meningen helt i onödan...

Anyway, imorgon ska jag leka med Sandra igen. Det längtar jag till. Och så längtar jag till vecka tretton då Mellanselarna äntligen åker på sin turné, söderut såklart. Jag har gospelabstinens så det passar mig utmärkt att det blir konserter att få gå på. Jag lär ju tjyvdansa och sjunga litegrann. Eller mycket.
Puss och godnatt!


2012-03-08 | 23:28:52 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback