No more shackles, no more pain, I am free

Typ. Världens. Bästa. Gospellåt.

Inläggets rubrik kommer från en fras i en gospellåt som vi fick sjunga tillsammans med Soul Children när vi var i Chicago senast. En sådan frihetskänsla och glädje går knappt att finna någon annanstans. Nu håller jag på att försöker att leta rätt på den på spotten, går sådär dock. Finns ett youtubeklipp som jag får nöja mig med så länge...

Annars då? Jovars, det knallar och går. Upp klockan sex, gröt, buss till skolan, lyssna och iakta, dricka alldeles för många koppar kaffe i personalrummet, knalla hem i solen, öva, äta middag, slockna i soffan. Klockan tio är det tack och bock för Amanda Engström, inte en sekund senare. Men oj så roligt det är i skolan! Nästa vecka är det jag som ska agera musikfröken och jag ser riktigt fram emot det. Just nu i alla fall. Ikväll har jag suttit och lyssnat igenom de populäraste låtarna på spotten för att försöka hitta någon enkel att planka och lära ut. Det gäller ju att hålla sig uppdaterad när det kommer till kidsens musiksmak. Gamtanten nummer uno...

2012-03-07 | 21:51:55 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback