Men det finns saker jag saknar typ när vi var nakna

Imorse när jag åkte bussen till skolan så såg jag att dom var ute och sopade upp gruset i centrum. Våren är alltså officiellt här, woho! Med den glada tanken startade jag dagen och den har bara fortsatt att gå den vägen. Idag var det ju som sagt dags för min första lektion, halvklass med 9b. Jag började bli nervös redan på lunchen och i början på "min" lektion så rann det rännilar med svett under mina armar. Kändes det som i alla fall. Dock gick allting fint och finemang och jag hade riktigt roligt. Förhoppningsvis även eleverna. Vi kom på god fot i alla fall och det gick riktigt bra att poppa på. Sång, gitarr och piano på vers och refräng idag och nästa gång rockar vi vidare med bas och trummor samt resten av låten. It's gonna be awesome!

Jag svettades på rätt bra på hemvägen också, satan i gatan vad tretton grader i solen är skönt! Inte ens blåsten är kall utan bara svalkande och go. Ännu ett vårtecken! Och glad blir man utav det. Kanske borde köra lite mer D-vitamin under de mörka dagarna så man får vara lika pepp och glad hela tiden? Nu längtar jag dock riktigt mycket till sommaren, bara ben, bad och ljumma kvällar. Ojojoj, så trevligt det kommer att bli.

Det som också är så rackarns bra med Viaskolan och VFU:n, förutom att jag trivs som en tok och tycker att allt är sketkul, är att jag dessutom blir peppad till att öva. Det som brukar vara så rackarns svårt i Örebro, mestadels i alla fall. Oftast när jag kommer hem från skolan så drar jag en övning inne i sovrummet vid lillasyrrans piano eller vid gitarren som jag släpade med mig hem. Det är verkligen bara plus med den här perioden. Och tänk vad jag var nervös och orolig innan...


2012-03-12 | 16:04:28 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback