Hej vänner!

Det blev inget besök på varken Beyond eller Myrorna. Värmen som bestämde sig för att komma när jag och mamma tog tåget in sög musten ur mitt plocksug. En annan gång. Dock blev det Monki såklart med fynd från både rean och det nya samt en väldigt tjusig klänning från HM som ska få invigas på kalas nästa vecka. Ojojoj, sitter som en smäck minsann. Och det är inte superofta det händer bara sådär. Det var mor min som fick syn på den inne i butiken, personlig stylist vet ni.

I övrigt har veckan bjudit på gött häng med bästa Sandra där vi tog en kaffe och babblade tills man blev trött i munnen och gjorde i ordning en mumsmiddag med en ännu mumsigare efterrätt, jordgubbspaj. Och pratade lite till. Man är aldrig ledsen när man åker från den pinglan inte. Eller det skulle väl vara över just det i sånt fall, att man åker ifrån 'na. Och nu är den lilla skiten på Malta med karln och njuter. Men det ska hon gott ha tycker jag.

Idag har jag och mamma varit på äventyr igen, dock inom Nynäshamns gränser, i jakt på födelsedagspresent till kära mormor och morfar som fyller år. På vägen så plockade jag upp en vällingmugg á la Kockum på en secondhand nere i hamnen, hurra! Pratade lite med tanten i kassan som blev glad över att jag samlar och lovade att det var mer som var på ingång. Tjoho sa jag och lovade att smygga förbi titt som tätt. Sen har det varit middagsmys hos mm med grillat och jordgubbstårta. Trevligt as always. Och imöra är det dags för en liten tripp till Öret. Även det trevligt.

Nu, tidningarna med 300 extra ex i form av Nynäsposten. Mindre trevligt.

2012-07-13 | 01:02:35 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback