Något att träna på

Det blev inte mycket gjort idag inte! Fast om mys gills som en syssla så har det vart massor, så det tycker jag att det gör. Jag har faktiskt även lyft rumpan ur soffan och farit ut i det kalla vädret, först på en promenad och sen till och från bilen när det var dags för middagshämtning. Tjockpizza! En fundering dock: hur kan det vara så att jag, Amanda, som har lyckats med bedriften att INTE frysa i tjugofem minus i Norrland nu fryser häcken av mig i tre minus. Trots långkalsonger, den varmaste av lumpentröjor, dubbla halsdukar och vinterstövlarna? Vars är världen på väg?

Imorgon väntar en fullspäckad dag vilket är riktigt trevligt. Först ska jag på något sätt hinna förbi Bryggan med min mor och kolla på högtalare och förstärkare till min LP-spelare samt plocka upp en vinflarra på Bolaget innan jag ska ta ettåget till VH. Där blir jag plockad av papi och Karin, vi är nämligen bjudna på mat och fika hos farmor och farfar i Tullinge. Efteråt smiter jag hem till Sandra och Hampus lägenhet, dricker mitt vin, spelar Twister och glömmer att världen runtomkring existerar. För en liten stund i alla fall.

Nu är tanken att jag ska sluta tänka. På fel saker i alla fall. Fokus Amanda, fokus!

2012-01-07 | 00:35:03 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback