Janis

Jag, mamsingen och Jossan blev lite besvikna när det visade sig att svt hade klippt upp Kronjuvelerna till en serie. Jag trodde att det var hela filmen, tröööök! Mänmän, ska hålla koll på när fortsättningen kommer. I like it!

Nu sitter jag ensam kvar uppe, kikar datorn och sneglar på TV:n där de visar ett program om Janis Joplin. Och som alltid när jag ser folk från de gamla goda tiderna så blir jag så nedrans sugen på att hoppa tillbaks i tiden. Då det var coolt med utsvängda jeans vars midja gick upp under öronen, alla karlar hade långt hår, vilt skägg och lika vilt hår på bröstet som stack fram under den uppknäppta skjortan... Mi-jau! Kanske att det blir lite Totokonserter innan jag lägger mig, då drömmer man fint minsann!

Löprundan som jag sa att jag skulle ta, den blev faktiskt av. Hör och häpna! Det var faktiskt riktigt skönt också. I början... Och som vanligt så reflekterar jag inte alls över det faktum att jag inte har varit ute och sprungit sen i somras (!) utan jag sätter iväg som vanligt. Spurtade uppför första backen ute på Ringvägen. Var tvungen att stanna när jag kommit upp för att andas och försöka att inte spy rakt ut. Bra Amanda! Det slutade med att jag sprang så snabbt jag förmådde i uppförsbackarna, stegade på i pw-tempo i nerförsbackarna och joggade på de flacka partierna. Det känns inte bra men det får duga, man måste gå varsamt fram när man är en otränad kärring som jag. Men kul är det! Kan jag inbilla mig...

Imorgon ska jag få äran att hänga med finisar vid namn Kristian, Jesper och Robin. Kanske även Malin och David som har flyttat söderut från Nordmaling och Enånger. Det hade ju vart för fint!

Toto's calling my name, sleep tight!

2012-01-02 | 23:35:57 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback