Bra lördag i Öret

Efter en trevlig gårdagskväll så vart det till att ställa klockan på nio och snällt kliva upp efter tio minuters snooze. Vi tog nämligen en runda på stan idag, nästan hela kollektivet. Endast Emma saknades men hon är på besök i huvudstaden så henne går det nog ingen nöd på. Simon var så go och tog bilen då han tänkte leta rätt på en byrå att ställa i sitt rum och vi andra fick följa med. Vi började på Myrorna där det dock inte fanns så mycket intressant. Vi fortsatte sen till Bra och Begagnat där Simon hittade sin byrå och jag kom ut med 9 LP-skivor med olika Astrid Lindgrensagor på. Precis som jag och mina systrar gjorde när vi var mindre så ska jag slänga ner mina barn i en soffa och sätta på Bröderna Lejonhjärta som dom kan lyssna. Supermysigt! Efter att de starka karlarna burit byrån tillbaka till bilen så var det hög tid för kaffepaus. Vi letade upp ett fik där alla beställde samma sak, kaffe och semla. För endast 35 kronor, Helt sjukt billigt och bra! De andra tog sen bilen hem och jag strosade på stan för att köpa en ny kalender och en papperskorg. Två grejer att bocka av på checklistan. Just nu kurrar min mage som en galning och jag börjar känna mig svag vilket betyder att det är dags att fundera ut vad jag ska äta till lunch. Något ur Detoxmenyn blir det i alla fall då det är det enda jag har hemma för tillfället. Dock börjar jag på riktigt på måndag så jag kan dricka alkohol ikväll när vi är ett gäng som ska ut och skaka våra lurviga. Det kan man ju inte missa!

2012-01-14 | 15:11:50 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback