Råtthålet

Nu befinner jag mig på det enda stället där jag faktiskt frivilligt väljer att vara trots det höga antalet skadedjur, gnagare liksom. Solna. Råsunda ett stenkast bort, en sprojlans ny gnagarena ett stenkast åt det andra hållet. Men på sommaren är det fint, då kan man sitta ute på balkongen och njuta i solen samtidigt som man spanar på luftballongerna som far förbi. Dessutom finns ju halva min fina familj här, ett trevligt ställe ändå.

Det fina vädret följde mig hela vägen till huvudstaden och det var så skönt ute att jag inte kunde låta bli att gå och le för mig själv. När jag sen mötte upp bästa Simon så tog vi en promenad längs med Strandvägen innan vi landade på ett sketlitet men mysigt café för att invänta Jesper. Det blev ännu mer kaffedrickande när karln dök upp, mycket prat om allt mellan himmel och jord. Som sig bör. Uppdateringar och annat som man är nyfiken på. Till slut blev det dags att börja tänka på middag vilket ledde oss Sveavägen ner till Hardrock Café för en ruggig burgare. Mums i magen! Oskar kom och slöt upp också, bidrog med trevligt sällskap. Sen var det tyvärr dags för grabbarna att börja dra sig mot Waterfront och Sting medan jag följde Drottninggatan ner till Riksdagen där Karin väntade på mig och pappa som precis slutade jobbet. Te med ost och kex i köket och sen film tillsammans med en lite senare sovande papi i soffan. Som en skön söndag ska vara kan man tycka.

Imorgon ska jag jaga musikläraren på Viaskolan för att förhoppningsvis bekräfta en VFU-plats och sen bege mig tillbaka till Öret för att repa bruksensemble och lite senare på kvällen, Joybella. På fredag smäller det då det äntligen är inflyttningsfest hemma hos oss. Bästa Sandra tar med sig sitt pick och pack och kommer förbi och jag har hört rykten kring musikhögskolan att vissa tog det lugnt den här helgen för att orka köra stenhårt på fredag. Har vi verkligen insett vad vi har gett oss in i? Det återstår att se. Förhoppningsvis står huset kvar efteråt...


2012-02-12 | 22:38:04 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback