Nynes

Ett stort plus med att gå upp tidigt på mornarna är att man vaknar mycket tidigare när man väl är ledig också.

Hej på er, det var ett tag sen! Lite grejer har hänt på sista tiden. En kort sammanfattning av dagens läge:

- vårt kollektiv har nu ett officiellt namn, Kollektiv Fnitterfittan. Namnet godtogs av samtliga sambos under ganska tvivelaktiga förhållanden (= alla var rejält på lyset) men det finns en logisk förklaring. Vi har två små fnittersambos i form av Simon och Hugo. Helt fantastiska, dom sätter igång varandra, som tics. Vi andra, alltså Klara, Emma och moi står för... Ja, ni vet.

- kollektivet har invigts med en hejdundrande inflyttningsfest där folk från alla hörn av Örebro och andra delar av Sverige kom för att fira. Sandra och gänget kom, rackarns så trevligt jag tyckte att det var. Det var riktigt fint att ha huset fullt av glatt folk. Inte lika roligt att städa men det är en annan femma.

- VFU på Viaskolan

Och det är så det ser ut just nu. I söndags for jag till Nynäshamn och i måndags var min första dag "på jobbet". All nervositet jag har känt över VFU:n och allt som det kan komma att betyda för min framtid är som bortblåst. Hitills har jag bara suttit med och tittat på lektionerna för att bli lite varm i kläderna samt få en bild av min handledare och hans tankar med vårterminen. Idag är min sista dag innan sportlovet, som till viss del kommer att gå åt till att sitta och planera lektioner. Efter lovet är det nämligen min tur. Spännande!

Jag är ganska dålig på att lägga upp bilder här på bloggen. Om ni är sugna på något att vila ögat på någon gång så spana in mig på Instagram, sjojunfru. Tack på förhand!


2012-02-24 | 10:39:49 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback