Traditioner

Ännu en mysmorgon i mitt rum med tända ljus, frukost och julkalendern. Dock saknar man Kortévägen där vi brukade bänka oss med te framför datorn i det ofta råkalla köket. Ganska lyxigt ändå tycker jag att det i mitt nya boende faktiskt finns element som funkar att vrida upp värmen i. Utan att elhyran stiger till himlen. Men det var inte helt tokigt jämt i det kyliga fnitterfitta-huset, tjocksockar och varma tröjor har sin charm det med. Filtar, kaffe, te och dumpstringfika i vardagsrummet. MYS!
 
Idag laddar jag inför vad som kommer att bli en pluggdag. Lunch- och middagslåda får åka med till skolan så jag kan sitta till jag blir trött i ögonen ikväll. Frukt, ingefära och citron så man kan ta sig en varm kopp och en sockerhöjare lite då och då. Heja mig!

2012-12-05 | 08:27:35 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback