Dan före dopparedagen

Imorgon är det julafton, woopidoo! Därför har vi idag tagit tag i de sista bestyren vilket är att fylla hela lägenheten med tomtar i överflöd, klä granen, garnera pepparkakor och smälla ihop knäck. Och julskinkan såklart! Skinkmacka imorgon, mums! Nu luktar det gran i vardagsrummet, skinka i köket och det är lagom fint och mysigt. Det har blivit en del tomtar genom åren, särskilt många pysseltomtar från diverse fritids och förskolor. Jag samlade alla på en hylla i köket och som nu går under namnet "fulhyllan", mammas påhitt. Tack och bock säger vi barn som har lagt ner våra själar i de små tomteliven. Det ser jag fram emot när jag får göra själv med mina barn. Jag, Li, Viola och den framtida karln som pysslar med piprensare, flörtkulor, silkespapper och annat smått och gott. He blir fint de!
 
Nu ska det målas naglar, drickas te och kikas när Peter Jöback sjunger loss på Så ska det låta. Med bästa Sarah Dawn Finer.
 
Hörs.

2012-12-23 | 18:38:56 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback