Bachpolskan.

Det blev folkmusik á la Goodland Trio på tåget idag. Det är så himla bra, det bara spritter i kroppen när man hör vissa låtar. När jag lyssnar på folkmusik, gör det inte otroligt ofta men när det händer, så fylls jag av någonting. Någonting bra alltså. Fritt och jag kan göra vadhelst jag vill. Typ så. Och så tänker jag på Emma när hon står och spelar som den fina hon är på sin fiol och håller takten med båda fötterna, liksom studsar. Blundar och det flödar. Bra skit helt enkelt. Både Emma och Goodland Trio. Sök på Geckon och Bachpolskan på spotten, det är mina favoriter i alla fall. Se om ni fylls som jag.
 
Hemma i Nynäs och det har snöat hela dagen, Disneysnö med stora fluffiga flingor som långsamt singlar till marken. Det virvlar ner från taket lite då och då också. Mysigt. Jag har ägnat hela eftermiddagen åt att kika på Histrorieätarna. Tips om ni inte har sett det, riktigt intressant och roligt tycker jag.
 
Sicken dag med tips för både öra och öga. Nu ska jag hjälpa min lilla mor med dammning av sängkläder och annat. Grillad kyckling och potatissallad till middag, kanske framför mer som svtplay har att erbjuda. Skönt.

2012-12-21 | 17:33:33 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback