Tomater, tomtar, vin, blod. Alla har de färgen röd.

Idag sov jag till halv två. Låt mig förklara varför.

I tisdags morse när jag kom hem från jobbet så fick jag ett sms av min chef med en förfrågan om att eventuellt ta en extra trakt, natten till onsdag. Jag ställer upp, lite extra klirr i kassan är ju inte helt fel. Hon sa även att jag bara skulle behöva ta den om en annan snubbe fortfarande skulle vara sjuk. När jag sa ja kändes det schysst men ju längre dagen gick ju mer ångrade jag mig. Till min stora glädje var personen som eventuellt var sjuk den första jag såg när jag kom upp till filialen men på grund utav brist på folk så fick jag ta den extra trakten i alla fall. Sagt och gjort, packa cykel och speeda iväg. Halva ordinarie trakten och så börja på den nya och trots att jag har bott i Nynäshamn hela mitt liv så var detta i ett område jag aldrig varit i. Int var jag ledsen för dä int! Och som den ängel han är så fick jag även hjälp när jag kommit ungefär halvvägs så vi delade resten av den nya samt min trakt tillsammans. Var klara kvart i fem. jag vill inte riktigt tänka på hur länge jag hade varit tvungen att hålla på om jag varit själv. Och så fick jag ha riktigt trevligt istället för att cykla runt och svettas själv. Win-win egentligen.

Som alltid när jag sover länge så blir jag seg vilket inte resulterar i många knop. Åt sillmacka till frukost, kollade damhandboll, åt middag, diskade och plockade undan. Tog mig iväg på en tur runt Ringvägen och så soffhäng på det. Imorgon har jag en trevlig kväll med familjen att se fram emot samt kakling av köket som kanske inte är lika trevligt. Men det jämnar ut sig.

Nu, hopp i säng. Bara tre jobbpass kvar, woop woop!!

2012-08-01 | 22:58:21 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback