Du har ett starkt hjärta

Idag, tio dagar efter en kväll med grymt trevligt sällskap och Toto, så har jag en piffdag. Piff, piff, piff. Först ut på listan var att laga en klänning som har legat här hemma i ett år på grund utav en reva. Fast mest på grund utav en annans enorma svårigheter med att få röva ur och göra något åt det. Nål och tråd, tio minuter senare. Klart! Nummer två blev att stryka kläder. En ganska trevlig syssla ändå. Jag har i princip inte strykt ett enda plagg sen jag stack till Norrland för tre år sedan. Först skyllde jag på strykjärnet i femman som på något konstigt vänster gjorde plaggen fläckiga (det var inte jag som blev tvungen att vara den första att upptäcka det, tack gode) och nu skyller jag på att jag är student. Typ. Dock så har jag ett strykjärn som mer än gärna kan bli mitt, enligt min moster i alla fall, så jag får väl göra slag i saken och köpa en strykbräda på Ikea när jag kommer tillbaka till Örebro. För det är faktiskt trevligt med ickeskrynkliga kläder. Och så blir dom extra lena och mjuka. Fast säg inget till min mamma för bövelen! Klockan halv två hade jag ett ärende att uträtta i centrum så jag flög dit på morfars postcykel som jag fortfarande inte har gett tillbaka. Lunch har intagits och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Spela lite gitarr, det är ju faktiskt något det. Kanske måla naglarna. Fast då kan jag inte spela gitarr. Lite sommarprat är också trevligt. Allt började med att jag lyssnade på Elsa Billgrens. Sen blev jag tipsad om Klara Zimmergren. Och så kom jag på att Underbara Clara pratade förra sommaren. Och David Hellenius ska tydligen också ha haft ett trevligt snack. Varför har jag inte upptäckt detta tidigare? Vuxenpoäng på den va?

I övrigt så ska jag skryta med en sak. Jag har nämligen kollat mitt blodtryck och tantan som gjorde det frågade om jag tränar mycket. En försöker väl svarade jag. Om man ser till ditt blodtryck så ser det ut som att du har ett starkt och fint hjärta. Det är väl en fin komplimang om något? Och det bästa av allt, det blev i samma sekund vetenskapligt bevisat att det är sant. No doubts. Det ska jag ta vara på. Hjärtat alltså.

2012-08-20 | 14:54:53 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback