Det stora blå

Greetings från Dalarö! Här lade vi till igår efter en solig seglats från Nynäs och i så pass god tid att vi hann med rosé och snacks innan regnet kom. Middagen serverades i båten. Det är sjukt vad trött man blir av havet. Jag menar, jag kan ju inte det här med att segla utan sitter bara med och solar i princip. Släpper här, drar åt där om pappa ber mig. Inte så ansträngande. Och ändå satt jag och gäspade stort vid typ åtta.
Nu ligger jag längst bak i min lilla koj och har det gött. Vattnet kluckar och precis ovanför mitt huvud sitter en ventil som släpper in frisk, sval luft. Den som känner mig vet ju vad jag tycker om lite vind i håret om mornarna. Och på tal om ingenting, vilken fantastisk shortsbränna jag har fått. Mina stackars ben måste vara chockade av all denna sol. Snyggt.

2012-08-07 | 09:54:51 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback