Musik är mitt liv

Vilken helg jag har haft. Fina fisken. Här får ni höra:

I fredags blev jag efter några om och men klar med mitt PM, woop woop! Det firades med kikärtsbiffar och en promenad med Gustav i den fina kvällen. Vi vandrade längs med det gamla spåret och önskade att vi hade en sån där gamvagn som man pumpar sig fram med. Det hade vart något det! Sen var det spelning i vår källare med några utav sambosimons gamla folkiskompisar. Riktigt nice och häng till halv fem. Då började det ljusna ute och det kändes sådär fint vårigt.

I lördags piffades det med diverse grejer i skolan och sen blev det folkmusik för hela slanten på Felan i den gamla delen av Örebro, Wadköping. En trio spelade riktigt trevligt och sen blev det dans. Emma snurrade runt med en bångstyrig långskånk kan jag säga, det är inte lätt att föra någon som vill snurra åt ett annat håll. Korv med bröd mumsade vi på också, det var nästan kvällens höjdpunkt. Spelmanslaget från skolan bjöd upp till dans med sitt supersvängiga spel, duktiga dom!

Söndagen spenderades först i skolan och sen ute på baksidan i den stekiga solen med finaste Emma och Hugo som spelade folkmusik på studsmattan. Såna tillfällen ska man verkligen komma ihåg, då när livet känns extra gött. Lite sångövning och sen möta upp Johan och Matilda för att baka världens köttigaste kaka och se på Alcatraz.

Summa sumarum, fin helg i Öret. Och ikväll blir det ännu bättre med Valborgsmys. Kanonkul!


2012-04-30 | 07:44:17 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback