Husägare

Idag slog jag upp ögena prick klockan åtta då solen sken in i ansiktet på mig. Mornade mig lite innan jag klädde mig i lumpartröja och gummistövlar för att gå ut och kratta upp löv och ruttna äpplen i vår trädgård. Rensa upp lite skit som till exempel en plastgran med julgransfoten kvar. Någon som missade något där tror jag... Nästa steg är att kolla upp det där med kompost i trädgården som vi kan lägga löven i alternativt vad det är för relger som gäller om man vill elda upp det. Sjukt trevligt att vara ute och påta, speciellt på morgonen när solen skiner. Bli lite varm och go med bästa slicklistan på spotten som sällskap. Inte så pjåkigt det där med hus i alla fall tycker jag inte.

Nu är jag dock helt slut i huvudet efter ett Joybellsrep prackat med intryck. När jag kom hem efter en frusen cykeltur så kokade jag te, duschade och slängde ihop lite go fruktsallad som fick bli värmegivare och pluggsällskap när jag läste lite sidor till musikpedagogiken som är imorgon. Lite fina peppande ord från Simon och jag är på banan igen.

Men nu, hello kudden!

2012-04-02 | 23:54:43 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback