Att sova

Idag har jag sovit länge till följd av en sen natt igår. Vi var bjudna på födelsedagskalas så jag, Gustav, Johan och Jänka tog bussen ner på stan för att sällskapa födelsedagsbarnet med vänner i deras fantastiska lägenhet. Gammal go med kakelugn, fina tapeter, gamla tjusiga möbler, stora fönster. Mitt i stan. Drömläge! Det bjöds på tårta och många skratt innan vi fortsatte till Olles för att spana in ett coverband som spelade. Ett BK-besök och en bussfärd senare slängde jag mig i säng vid två och somnade med härliga Toto i örena.

Vi lyfte ju som sagt ut harbebisarna igår, vi lade dom under trappen upp till uterummet med kvistar och annat för så att inte fåglarna skulle kunna ta sig in och picka. Men lagom luftigt så att mamma hare kan ta sig in. Och självklart tog vi inte i de små krabaterna. Hugo och Klara såg mamma hare igårkväll så vi vet att hon har varit här i alla fall, frågan är bara om hon struntar i dom nu eller om hon tycker att dom ligger bra där dom ligger och inte vill flytta på dom. För imorse var dom i alla fall kvar och tyärr är det en som har strukit med, han som blev blind tack vare dom där jäkla skatorna... VI vet inte riktigt vad vi ska göra men tänker att de får ligga kvar som de gör och så hoppas vi att mamma kanske har flyttat dom imorgon. Bläääääää för fåglar!

PM-lördag, hört talas om det förut?

2012-04-21 | 12:22:19 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback