Ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot norr

Det stormar och blåser här i Örebro. Det uttnyttjade min filmgrupp när vi skulle skapa film på nollningsaktiviteten nu under kvällen och det blev riktigt bra faktiskt. Så bra att vårt bidrag, av fyra, vann och vi fick äran att välja vilken långfilm vi sen skulle titta på. Vi var demokratiska och lät alla rösta mellan de tre och sen satte vi igång. Tjugo över tio gick jag, med nöd och näppe, in genom porten här hemma på Tornfalkgatan och nu blir det lite bloggar och spotify innan jag lägger mig. Jag har uppdaterat en fin lista med lite nytt men det finns också gammalt kvar, låtar som jag lyssnade mycket på i Mellansel. Nu kommer jag på mig med att sitta och längta till mitt fina rum i femman där jag kunde sitta med tända ljus medan det blåste så det knakade i det lilla fönstret, lyssna på mjuk och mysig musik för att sen gå upp och spisa kvällsfika med alla fina. Saknar så att det nästa gör lite ont i hjärtat även fast jag trivs bra i Örebro. Man börjar komma till rätta liksom. En go dam vid namn Klara lade i helgen ut en annons på blocket, att vi är tre trevliga tjejer som precis har börjat på Musikhögskolan som söker ett hus att hyra. Vi fick napp ganska snabbt så på torsdag ska vi två + Emma på husvisning. Spännande! Dock så ligger det fem kilometer från skolan och därmed nästan en mil från centrum och tyvärr så finns det inte världens bästa bussförbindelser, absolut inte om man vill hem från krogen en sen lördagsnatt. Titta kan man ju alltid göra.

Nu längtar min kropp efter sömn, en god natt till er!


2011-09-13 | 23:22:41 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback