Dagens I-landproblem...

... är som följer:

Amanda Engström märker att hennes touchpad på telen är grymt seg och något förskjuten. Rätt grejer händer inte när man trycker så att säga. Amanda stänger därför av telefonen och tänker att en omstart lär ju göra susen. Tyvärr inte då skärmen blir galet förskjuten och det blir helt omöjligt att slå in pinkoden. Telefonen förblir avstängd och Amanda känner sig som världens mest isolerade människa. Tänk om någon ringer?! Eller sms:ar?! Eller dör?! Och jag kan inte svara. Nu har dock mobilen kommit igång och nästan återgått till det normala men vad sjutton gör man om telens touch bestämmer sig för att sluta fungera? Det blir ju inte man kan göra med den då inte. Dagens viktigaste läxa: stäng för Guds skull INTE av telefonen om touchen tuppjuckar, vänta bara en stund så den kan få återhämta sig. En dag utan telefon räckte gott och väl för mig...

Annars då? Tyvärr så fick vi inte huset vi var och tittade på men vi tar nya tag och söker vidare. Jag kommer nog snart att få ett erbjudande från Öbo snart också, bostadsgarantin, men frågan är hur jag ska göra med den då. Jobbigt med två månaders dubbel hyra om vi hittar ett hus att flytta in i, vilket vi hoppas. Mor varnade dock för höga elkostnader i vinter då dom har stängt ett kärnkraftverk. Lite att fundera på med andra ord men det tar vi sen. Jag känner mig efter i plugget men imorgon ska allt som jag har det stressigt med göras och redovisas så när jag slutar skolan imorgon är det lugnt igen. På lördag blir det nystart och strukturering så att vi hamnar i fas och på banan igen.

Jag är trött som ett mähä och ser ut som en enda stor svart ögonpåse så nu ska det diskas, duschas och slängas i säng! Laters!




Bjuder på en trevlig bild tagen ca 400 meter upp i luften. Mys!


2011-09-29 | 21:51:56 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback