Showers of blessing

Hello everybody! Götehelgen med Joybells har varit riktigt trevlig med mycket sång (såklart), en tripp ut till skärgården och massor av god mat och trevligt sällskap. Vi for igår morse runt tiorycket och tog en liten färja i samma storleksklass som Djurgårdsbåtarna ut till Donsö där konserten senare skulle hållas. Väl framme fick vi mumsig pastasallad sen var det dags för soundcheck och annat och innan man visste ordet av studsade vi fram till altaret till How good and pleasent. Roligt hann jag i alla fall tycka att det var och det var otroligt trevligt att få gospla i en kyrka igen, det var ju ett tag sen nu. Efter konserten var det häng fram tills de flesta stupade i sovsäcken vid elva. Jag, som vet om att jag alltid fryser, hade byggt upp med onepiece och fleecefilt men fick ända ligga i fosterställning från klockan två då jag vaknade av att jag frös som en liten gris.

Denna morgon fick vi en riktigt "hotellfrukost" innan vi tog färjan tillbaka till fastlandet och buss vidare till nästa kyrka där vi var med på en gudstjänst. Go stämning! Efteråt fick vi pajbuffé (!) och sen var det dags att sätta sig i bussen och åka hem till Öret. Jag ömsom sov, läste och lyssnade på musik så resan gick riktigt snabbt. Dock regnade det när jag skulle traska hem från kyrkan men jag blev bara ganska blöt.

Efter att ha slängt ihop middag, planerat nästa veckas måltider inför storhandlingen imorgon och kommit ifatt hos alla bloggar så är jag nu redo för lite gitarrövning sen blir det dusch och sova. Det är roligt med gospel men ack så trött man blir!



Runt klockan nio på morgonen på Donsö



I väntan på färjan...



...så övar Samuel på sina balettsteg!


2011-10-09 | 20:49:51 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback