Styrka

Man är lite bortskämd med folk och närhet nu när man har bott inneboende och nu tillsammans med två fina sambos. Eller kombos som Samuel så fint sa. Alltså kompisar som är sambos. Nu är det dock så att Klara har åkt hem för helgen eftersom flickebarnet lämnar tonåren och kliver in i de ljuva tjugoåren på söndag. Emma repar som en tok (tror jag) för imorgonkväll och på söndagkväll är det konsert med Karlskogas symfoniorkester. Detta betyder alltså att jag är själv i vårt stora hus och helt plötsligt knäpper och låter det överallt, sådär läskigt liksom. Kanske att jag inbillar mig men det låter ta mig tusan som att det är en miljon möss, minst, som kilar runt i väggarna. Fast det är helt och hållet påhitt. I hope. Såg nu när jag skulle laga spagetti till middag att den jäveln har gnagit ett hål i mitt oöppnade pastapaket också så nu har jag flyttat alla grejer till ett annat skåp som är utan hål. Peppar, peppar att mina grejer får vara ifred nu. Och de andras såklart. Dock vågar jag inte gå på musjakt ikväll när jag är ensam utan det får bli sen när Emma kommer i sånt fall. Jag försöker att tänka att det bara är små söta, hungriga skogsmöss som vill in från kylan men det poppar ändå upp bilder av de äckliga råttor lika stora som katter som kommer ut runt klockan ett på nätterna i Solna. Bläääääääääääääää!

Min ensamma fredagskväll ska i alla fall firas med en dusch följt av lite plugg. Gitarrplinkande, lyssna på renässansmusik och lite annat smått och gått sen tar jag helg och myser till det med Kladdkakaglass. Förhoppningsvis kommer Emma hem innan jag slocknar, annars måste jag vara uppe. Inte vågar man gå att lägga sig själv inte. Det är i stunder som denna som man blir glad över karln i källaren, då känner jag mig inte fullt så ensam. Precis som med sup-Kenta hemma i Nynäs. Tryggt liksom. Om jag blir riktigt rädd kan jag ju alltid dämpa med romflaskan som står framme på diskbänken. Då kan man dra av denna goding som jag lärde mig på estet:

Finge jag pengar för mina träskor skulle jag supa mig full ikväll
Och svarta rövar och dansa naken och leva lycklig och glad och säll, tjoflöjt!

Tips till glöggmysen?

2011-11-25 | 19:50:58 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback