Kompis eller?

Här sitter jag och mina sambos och äter frukost och kör en upprepning av gårdagens musikexempel från 1100-talet. Ganska coolt faktiskt, att lyssna på musik som är så gammal. Kulturell morgon, javisst!

Imorse möttes jag av en jobbigt syn i mitt skafferi. Mitt lilla hönsbuljongspaket som igårkväll innehöll tre buljongtärningar innehåller nu noll och är dessutom söndertuggat. SÖNDERTUGGAT. Ni tror alldeles rätt, vi har blivit med möss. Jag och Emma ska lösa detta genom att täppa till med enris som dom tydligen inte tycker om och genom att stoppa igen ett litet hål i skafferiet med en hårt packad boll av aluminium. Då ilar det tydligen i de små livens tänder om det försöker tugga på det. Råttfällan kommer i sista hand då Emma är den enda frivilliga att tömma om det blir en eventuell fångst. Råttor som dör i väggarna när de har ätit råttgift vill ingen ha.

En läskig tanke... Tänk vad mycket skit det måste finnas i väggarna på ett hus. Hemska tanke!

Nu ska vi dock piffa och klä på oss och åka iväg till skolan för att adventsmysa litegrann. Det blir sång och glögg har vi hört, dock ingen rom. Men vi åker iväg ändå.

2011-11-25 | 08:46:28 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback